למה חברות כמו IBM, Oracle ו- Microsoft  מעסיקות אנשי IT מאוקראינה

מיקור חוץ פופולרי בקרב חברות תוכנה בעולם כולו ובישראל בפרט. משכורות לעובדים הם ההוצאה הגדולה ביותר של בתי התוכנה ולכן אלו מחפשים שווקים אחרים בעולם, שהם טובים, איכותיים ובעלות נמוכה יותר.

הרבה פערים התגלו בחיפוש אחר שוק מיקור החוץ האידאלי

יעדי מיקור החוץ חייבים להיות זולים משמעותית ביחס למדינת המקור אך יחד עם זאת, אין אפשרות להתפשר על איכות העבודה. בעבר, מדינות כמו הודו וסין היו יעדים למיקור חוץ היות שכוח העבודה במדינות אלו זול משמעותית. במהרה התגלו פערי שפה משמעותיים שכמעט ולא מאפשרים תקשורת נחוצה ביותר, פערי תרבות, הפרשי זמנים שמקשים על תיאום ויצירת רצף תהליכי ועוד.

מפה לשם – גילו את אוקראינה.

אוקראינה היא אחת ממעצמות מיקור החוץ המתפתחות ביותר בעולם ב-7 השנים האחרונות. עד 2023 היא תהיה אחראית לכ-20% מכלל עובדי תעשיית ה-IT במזרח אירופה והיא מדורגת בין 8 המדינות המובילות במדדי מקצועיות העובדים (TopCoder, SkillValue). לא סתם מאות חברות הקימו שם מרכזי פיתוח והטרנד רק גובר.

אז איך נוצר המצב הזה?

השכלה

רמת הלימוד במקצועות ה- STEM (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) היא גבוהה ביותר בבתי הספר ובאוניברסיטאות שכן במזרח אסיה שמים דגש רב על השכלה במקצועות אלו ורמת הלימוד רק עולה.

מעמד חברתי

בדומה לצעירים ישראלים שבוחרים ללמוד מדעי המחשב, אוקראינים רוצים לעבוד ב-IT שכן עיסוק וקריירה בתעשיית ה-IT באוקראינה מקבלים מעמד של כבוד מבחינה חברתית, רמת ההכנסה בתחום היא גבוהה ביחס למקצועות אחרים ותנאי העבודה מצוינים.

פערי תרבות ? לא. נסו במקום: יצירתיות, גיוון ומענה מסביב לשעון:

אוקראינה היא מדינה יחסית מערבית כשבוחנים אותה אל מול יעדי מיקור חוץ אחרים והיא יעד קרוב בהרבה לישראל הן מבחינת מרחק פיזי והן מבחינת מרחק תרבותי.

יצירתיות וגיוון

ולסיום – צוות ישראלי בלבד מספק מענה בימים ראשון עד חמישי בלבד. לעומת זאת, באוקראינה עובדים בימים שני-שישי. ההבדלים ברמה התרבותית מאפשרים לנו לספק מענה של שישה ימים בשבוע, מבלי להתפשר על איכות השירות ללקוחות שלנו.

לסיכום, אוקראינה על מפת ה-IT העולמית והיא לא הולכת לשום מקום. Unitask זיהתה את אוקראינה כוח עבודה איכותי ומהימן שמפיק תוצאות מצוינות ללקוחות ומפעילה בקייב צוותי פיתוח ותמיכה מקצועיים ומנוסים שמספקים מענה ושירות ברמה הגבוהה ביותר בעולם, לפי סטנדרטים בין לאומיים.

רוצים לשמוע עוד על מרכזי הפיתוח שלנו באוקראינה ועל אפשרויות Off-Shore לארגון שלכם ?

גלילה לראש העמוד
× היי אני אלעד, דברו איתי!