מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים חברה שתוביל את הארגון שלכם לענן ?

1989996

בימים אלו, יותר ויותר ארגונים בוחרים לאמץ מודל ענן בכל חלקי הארגון כחלק מחדשנות ארגונית וכמענה לדרישה המתמדת לחיסכון בעלויות ה-IT. עקב מורכבות מערכות ה- ERP וההשקעה שבוצעה על ידי הארגונים במערכות אלו, תהליך המעבר לענן במערכות ERP בארגונים הינו ארוך ומורכב ביותר. אם כן, מה עליכם לבדוק כאשר את בוחרים את החברה שתוביל את הארגון שלכם לענן?

הבנה במערכות ERP מסורתיות -

בשביל להוביל מעבר חלק לענן, ראוי שהחברה שעושה את התהליך עבורכם תכיר את מערכות ה- ERP המסורתיות ואת שיטות העבודה בהן. מומחיות שכזו תאפשר סקירה מקצועית של צורכי הארגון שלכם ויישום ממוקד יותר בתהליך טרנספורמציה של ה-ERP לענן.

חדשנות ועדכניות –

בשביל להוביל מעבר חלק לענן, ראוי שהחברה שעושה את התהליך עבורכם תכיר את מערכות ה- ERP המסורתיות ואת שיטות העבודה בהן. מומחיות שכזו תאפשר סקירה מקצועית של צורכי הארגון שלכם ויישום ממוקד יותר בתהליך טרנספורמציה של ה-ERP לענן.בשביל לוודא שהארגון שלכם פוגש את המציאות הטכנולוגית של שנת 2019 עם מבט לעתיד ולא את שנת 2017 במרדף אחר החידושים בתחום הIT -, עליכם לבדוק את רמת העדכניות של השירותים שמוצעים לכם ואת החדשנות בחברה בה אתם בוחרים לעומת המתחרים. חברה מומחית תספק לכם פתרונות וכלים ייחודיים שפותחו אצלה על ידי צוות פיתוח מקצועי שיחליקו את המעבר לענן עבורכם.

מתודולוגיות יישום -

פרויקטים בתחום המעבר לענן הם ייחודיים וגמישים בדרישות משתנות מחברה לחברה. עליכם לוודא שהחברה איתה אתם בוחרים לעבוד עושה התאמות למתודולוגיות היישום שלה בכדי לתמוך בייחודיות האופיינית לכל פרויקט, בצורה "רזה" (Lean) ומתאימה.

ניסיון -

מה ניתן לומר על ניסיון שלא נאמר קודם לכן? 

ניסיון הוא עדות חשובה ורלוונטית כמעט בכל תחום, ובפרט במעבר לענן שהוא רגיש ומשמעותי עבור הארגון. על כן, כדאי לבדוק את הניסיון בהטמעה ויישום של פתרונות ענן עם החברה שאתם בוחנים. ניתן לעשות זאת באמצעות דרישה לראות ולשמוע על פרויקטים שכבר עלו לאוויר וביצירת קשר עם לקוחות שהחברה מפרסמת באתר שלה. חברה שבאמתחתה פרויקטים מוצלחים רבים תהיה שמחה לשתף מידע מהסוג הזה.

צוות היישום וההטמעה -

תהליך המעבר לענן מורכב משלבים שונים ואיננו אינטואיטיבי למשתמש הקצה שלעיתים לא מבין את הצורך במעבר. בשביל להתמודד עם המורכבות והייחודיות של כל פרויקט, חברות רבות יצמידו ללקוח (לכם) צוות יועצים שילווה את המעבר ואת משתמשי הקצה.

כדאי לכם לבדוק מי הם היועצים, מה רמת המקצועיות שלהם ואת הכישורים הבין-אישיים שלהם. ודאו שהיועצים עבדו הכשרה ושהם מומחים בתחומם ויודעים להתאים עצמם לסוגים שונים של לקוחות ומשתמשים.

 

לסיכום, המעבר לענן הוא תהליך כמעט בלתי נמנע במציאות הטכנולוגית של 2019. היות שהתהליך מורכב ומכיוון שקיימות מגוון חברות מקומיות ובינלאומיות שמספקות שירותי מעבר לענן, נוצר צורך להבדיל בין חברה לחברה ובין שירות לשירות. אני מוצאת שההבדל המשמעותי נעוץ באמינות, ביכולות הטכנולוגיות של החברה ובצוות שמוביל את הפרויקט – אלמנטים עליהם לא כדאי להתפשר בבחירת ה"פרטנר" שיוביל את החברה שלך לענן. 

גלילה לראש העמוד
× היי אני אלעד, דברו איתי!